26.3.06

Προς τις εκφωνήτριες του MAD (με αγάπη)

Κορίτσια, "τομ ράιντερ" σημαίνει "αρσενικός καβαλάρης", και επιπλέον υπονοεί ότι ο εν λόγω καβαλάρης είναι ζώο (ιδίως γάτος ή γαλόπουλο). Το παιχνίδι (και ταινία κ.τ.λ.) Tomb Raider προφέρεται "τουμ ρέιντερ". Δε λέω, γλυκύτατες είστε, αλλά όταν οι μισές λέξεις που λέτε είναι ούτως ή άλλως αγγλικές, φροντίστε τουλάχιστον να μάθετε τη σωστή προφορά. (Δε λέω να μάθετε και τη γλώσσα, δεν έχω τέτοιες απαιτήσεις...)

Και έχω μια πρόκληση για τον Περαστικό: Τι θα 'λεγες να ζωγράφιζες ένα γάτο ή μια γαλοπούλα να καβαλάει ένα άλογο; Γέλιο δε θα 'χε;

7 comments:

Gourouna said...

Μα δε μιλάνε όλες με posh προφορά όπως εγώ, αγάπη μου.

[Αν και στα Αμερικάνικα Τομ(π) προφέρεται.]

cyrus said...

Δεν αμφισβητώ την αριστοκρατική σου καταγωγή -- άλλωστε είναι γνωστό πως είσαι μια αστέρας. Πού το άκουσες, όμως, αυτό για τα αμερικάνικα; Όχι μόνο προφέρεται "τουμ" (και χωρίς "π" στο τέλος) αλλά μάλιστα το "ου" είναι και μακρύ. Δεν το έχω ακούσει ποτέ με "ο", και κανένα λεξικό απ' όσα έχω υπόψη μου, online και μη, δεν αναφέρει κάτι τέτοιο, ούτε καν ως εξαίρεση.

Περαστικός said...

Υπόσχομαι να το προσπαθήσω, εάν τα καταφέρω, θα δείτε το αποτέλεσμα :)

Dormammu said...

Μου θυμίζει μια παλιά διαφήμιση του εντομοκτόνου RAID (προφέρεται ρέιντ) στην τηλεόραση, όπου ο εκφωνητής με ύφος βαρύ κι ασήκωτο έλεγε: Ράιντ.

Τέζα οι κατσαρίδες, τέζα κι εμείς....

basik-ly said...

Ωραίο θέμα και τεράστιο! Φυσικά και προφέρεται "τουμ". Εγώ περιμένω να μάθουν στην κρατική ραδιοτηλεόραση πως το "league" δεν έχει "ν", δεν είναι "λινγκ" δηλαδή! Αλλά τι λέω; Εδώ τα ελληνικά δεν ξέρουν να προφέρουν και ακούμε ακόμη "δικταΚτορία"...

Περαστικός said...

Και πού να προσέξετε και τις μεταφράσεις σε υπότιτλους... χαμός.

cyrus said...

@dormammu: Υπάρχουν και χειρότερα (για να μην υποτιμούμε συνέχεια τους εαυτούς μας): Στην Ιταλία την οδοντόκρεμα Colgate την λένε "Κολγκάτε"!

@basik: Γιατί, τον "Σεμτέβρη" και τον "Οκτώμβρη" πού τους πας;

@περαστικός: όχι χαμός -- κακός χαμός γίνεται. Έχω ήδη δυο ποστάκια πάνω στο θέμα, και θα ακολουθήσουν κι άλλα, σιγά-σιγά.